Α Ν Ο Ι Ξ Η !
ΧΡΩΜΑΤΑ, ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ, ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ
Διαλέξαμε 7 πίνακες ζωγραφικής, από διάσημους αλλά και λιγότερο
γνωστούς ζωγράφους με θέμα την Άνοιξη. Δέντρα, άνθη, καρποί, γλάστρες, μπαλκόνια με ανθισμένα λουλούδια, ανθρώπινες μορφές. Μελετήστε, παρατηρήστε, συζητήστε με τα παιδιά γι΄αυτό που βλέπουν.
Στο νηπιαγωγείο, πριν ξεκινήσουμε να ζωγραφίσουμε έναν πίνακα, καταγράφουμε τα χρώματα που βλέπουμε στον πίνακα, τα αντικείμενα που υπάρχουν, όπως λουλούδια, πρόσωπα, δρόμος κλπ. Η καταγραφή και η καταμέτρηση γίνεται από τα ίδια τα παιδιά (με τον δικό τους τρόπο). Όταν δημιουργούν τον πίνακα τους, τα παιδιά προσέχουν να συμπεριλάβουν όλα όσα πρέπει στο έργο τους.
Βέβαια, μην ξεχάσετε να βγείτε στην αυλή και να δείτε την πραγματική άνοιξη, τα χρώματα και τις μυρωδιές της.
Claude Monet, A pathway in Monets garden Giverny
Picasso, Spring, 1956
Giuseppe Arcimboldo, Primavera
Γερανιώτης
Δημήτριος-Κοπέλα σε Αγρό, 1905
Marion Rose, Window Box
Vincent Van Gogh, «Ψάρεμα την Άνοιξη», 1887
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΙΝΑΚΩΝ.
- Ζητάμε από τα παιδιά να δώσουν τον δικό τους ΤΙΤΛΟ στους πίνακες.
- Τα ρωτάμε ΤΙ ΝΙΩΘΟΥΝ βλέποντας τους πίνακες.
- Τους παροτρύνουμε να φτιάξουν μία μικρή δική τους ιστορία για κάποιον πίνακα. Πχ "Κάποτε ήταν ένα κοριτσάκι που είχε πάει να μαζέψει παπαρούνες. Τότε…….".
- Τα προκαλούμε να σκεφτούν ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΠΙΝΑΚΑ θα ήθελαν να είναι και γιατί.
- Τα ρωτάμε τι άλλο θα πρόσθεταν στους πίνακες.
- ‘Ολα αυτά που προτείνουμε προάγουν την δημιουργική φαντασία των παιδιών καθώς ο κάθε πίνακας είναι ένα πολυτροπικό κείμενο και τα παιδιά εξασκούνται στην αποκωδικοποίησή τους ενισχύοντας τις αισθητικές, γλωσσικές, μαθηματικές τους δεξιότητες.