Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2017

ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ (Ενότητα 1, ''Το όμορφο δάσος'')

        Το νηπιαγωγείο μας φέτος, στα πλαίσια σχεδιασμού και υλοποίησης Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων, θα εκπονήσει ένα πρόγραμμα Αγωγής Υγείας,  το "Παραμύθι χωρίς σύνορα" (2010). Πρόκειται για ένα πρωτότυπο υλικό, πρωτογενούς πρόληψης από το Κέντρο Πρόληψης και Αγωγής Υγείας «Αθηνά-Υγεία», που ιδρύθηκε το 1998 ως αστική, μη κερδοσκοπική εταιρία που χρηματοδοτείται και εποπτεύεται από το Δήμο Αθηναίων και τον ΟΚΑΝΑ. Συγγραφείς του έργου είναι ψυχολόγοι, κοινωνιολόγοι, εκπαιδευτικοί, στελέχη πρόληψης με μακρόχρονη εμπειρία στο σχεδιασμό και την εφαρμογή προγραμμάτων στη σχολική κοινότητα.

       Είναι η ιστορία έξι ζώων που ζουν μέσα σ’ ένα δάσος και ξαφνικά καλούνται να προσαρμοστούν σε νέες συνθήκες ζωής και να επιβιώσουν, με την συνεργασία, την αποδοχή και την αλληλοβοήθεια.    Εκτυλίσσεται σε 12 ενότητες που η κάθε μία πραγματεύεται διαφορετικά θέματα, διατηρώντας μια σειρά και αλληλουχία. Τα παιδιά καλούνται να επεξεργαστούν μέσω του παραμυθιού έννοιες όπως: αποδοχή και ενσωμάτωση της διαφορετικότητας, υπεύθυνη στάση απέναντι στο κοινωνικό σύνολο, άσκηση της εξουσίας, μετανάστευση, όρια της ομάδας, διαφορετικοί τρόποι επίλυσης προβλημάτων κ.τ.λ.  Ως βασική μέθοδος προσέγγισης χρησιμοποιείται ο βιωματικός τρόπος μάθησης, το θεατρικό παιχνίδι, η ζωγραφική, οι χειροτεχνίες-κατασκευές, η αφήγηση κ.α.. 

         Οι εργασίες που ακολουθούν γίνονται στα πλαίσια του προγράμματος. Τα παιδιά δημιουργούν έργα, όπως αντιλαμβάνεται το καθένα τις νοητές εικόνες, συναισθήματα και σχέσεις! Σημειώνουμε ότι στο πρωτότυπο υλικό δεν υπάρχει εικονογράφηση.

ΕΝΟΤΗΤΑ 1η: ''Το όμορφο δάσος''



Τα παιδιά ζωγράφισαν το όμορφο δάσος με ξυλομπογιές και μαρκαδόρους, με την σκέψη ότι είναι και τα ίδια κάτοικοί του!  Η φαντασία σε όλο της το μεγαλείο!

Τα ζώα του όμορφου δάσους που γνωρίσαμε στην 1η ενότητα,
                     ο κάστορας, ο τρυποκάρυδος, η λύκαινα και το σοφό φίδι.                       


Τα παιδιά δουλεύουν και στο σπίτι!
Προσπαθούν να θυμηθούν ποια ζώα εμφανίστηκαν στο δάσος και να βρουν τις αντίστοιχες εικόνες τους ή να τα ζωγραφίσουν.