Στα πλαίσια των καινοτόμων προγραμμάτων αποφασίσαμε φέτος να αναπτύξουμε ένα πρόγραμμα συναισθηματικής αγωγής και να γνωρίσουμε καλύτερα τα συναισθήματα που ένιωσαν οι αγαπημένοι μας ήρωες από την Χιονάτη, τα τρία Γουρουνάκια, τα επτά κατσικάκια και την Σταχτοπούτα!
Προβληματισμοί όπως: πότε φοβήθηκε η Χιονάτη, πότε απογοητεύτηκε, πως βρήκαν το θάρρος τα γουρουνάκια να κερδίσουν τον κακό τον λύκο, γιατί άραγε ο λύκος είναι πάντα κακός και τι μπορούμε να κάνουμε για να γίνει καλός και πολλά άλλα τέτοια μπήκαν στην τάξη μας και στο μυαλό μας και αρχίσαμε να ζούμε μοναδικές στιγμές! Τα παιδιά σκέφτηκαν, υπέθεσαν, συμπέραναν, θύμωσαν, κατανόησαν αναλαμβάνοντας ρόλους και ''συζητώντας'' με τους ήρωες όλων αυτών των παραμυθιών! Άρχισαν να ελευθερώνουν την ψυχούλα τους και το μυαλουδάκι τους ώστε να αντιμετωπίσουν τους δικούς τους προβληματισμούς και φόβους μέσα από την ασφάλεια που τους πρόσφερε το ίδιο το παραμύθι!
Στα πλαίσια λοιπόν όλης αυτής της ενασχόλησης τα παιδιά δημιούργησαν πάρα πολλά έργα.
Το πρόσωπό μας δεν είναι πάντα ίδιο! Αλλάζει, ανάλογα με την διάθεση, ανάλογα με το πως νιώθουμε, ανάλογα με τα συναισθήματά μας! Αυτά τα συναισθήματα που μας κάνουν ΄΄΄άσχημους'' τα ονομάσαμε αρνητικά και αυτά που μας ΄΄ομορφαίνουν΄΄ τα ονομάσαμε
θετικά!
Φανταστήκαμε ποιόν ήρωα θα θέλαμε να ενσαρκώσουμε αν ήμασταν μέσα σε ένα απο τα παραμύθια! Οι απαντήσεις πραγματικά ήταν έκπληξη για μας! Τι μπορεί να κρύβει μία παιδική ψυχούλα κανείς τελικά δεν μπορεί να το διατυπώσει και να το διαπιστώσει με απόλυτη ακρίβεια!
Τι άμαξα, τι λύκος, τι γουρουνάκια ακούσαμε! Και βέβαια οι απαντήσεις τεκμηριωμένες!
Προβληματισμοί όπως: πότε φοβήθηκε η Χιονάτη, πότε απογοητεύτηκε, πως βρήκαν το θάρρος τα γουρουνάκια να κερδίσουν τον κακό τον λύκο, γιατί άραγε ο λύκος είναι πάντα κακός και τι μπορούμε να κάνουμε για να γίνει καλός και πολλά άλλα τέτοια μπήκαν στην τάξη μας και στο μυαλό μας και αρχίσαμε να ζούμε μοναδικές στιγμές! Τα παιδιά σκέφτηκαν, υπέθεσαν, συμπέραναν, θύμωσαν, κατανόησαν αναλαμβάνοντας ρόλους και ''συζητώντας'' με τους ήρωες όλων αυτών των παραμυθιών! Άρχισαν να ελευθερώνουν την ψυχούλα τους και το μυαλουδάκι τους ώστε να αντιμετωπίσουν τους δικούς τους προβληματισμούς και φόβους μέσα από την ασφάλεια που τους πρόσφερε το ίδιο το παραμύθι!
Στα πλαίσια λοιπόν όλης αυτής της ενασχόλησης τα παιδιά δημιούργησαν πάρα πολλά έργα.
Η ΧΙΟΝΑΤΗ ΚΑΙ ΟΙ 7 ΝΑΝΟΙ ΚΑΙ.......... ΟΣΟΙ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ!!! |
ΤΑ ΤΡΙΑ ΓΟΥΡΟΥΝΑΚΙΑ ΧΤΙΖΟΥΝ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΟΥΣ Σε όλα τα παραμύθια ο λύκος είναι κακός! Τι μπορούμε να κάνουμε για να γίνει καλός; Οι απαντήσεις.................. ΕΝΥΠΩΣΙΑΚΕΣ!!! |
Το πρόσωπό μας δεν είναι πάντα ίδιο! Αλλάζει, ανάλογα με την διάθεση, ανάλογα με το πως νιώθουμε, ανάλογα με τα συναισθήματά μας! Αυτά τα συναισθήματα που μας κάνουν ΄΄΄άσχημους'' τα ονομάσαμε αρνητικά και αυτά που μας ΄΄ομορφαίνουν΄΄ τα ονομάσαμε
θετικά!
Ανακαλέσαμε στην μνήμη μας εικόνες και λέξεις των παραμυθιών που διαπραγματευόμαστε εδώ και πολύ καιρό και τα αποτυπώσαμε στο χαρτί με μεγάλη επιτυχία!
Και φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να μην φτιάξουμε '' παραμυθοσαλάτες'' ώστε να γνωριστούν όλοι οι ήρωες των παραμυθιών μεταξύ τους!
Στα πλαίσια των εικαστικών δημιουργιών μας, σκεφτήκαμε να δημιουργήσουμε ''γλυπτά'' απο πλαστελίνη! Έτσι σμηλεύσαμε τα 3 γουρουνάκια με προσοχή και ..... διασκέδαση!
Φανταστήκαμε ποιόν ήρωα θα θέλαμε να ενσαρκώσουμε αν ήμασταν μέσα σε ένα απο τα παραμύθια! Οι απαντήσεις πραγματικά ήταν έκπληξη για μας! Τι μπορεί να κρύβει μία παιδική ψυχούλα κανείς τελικά δεν μπορεί να το διατυπώσει και να το διαπιστώσει με απόλυτη ακρίβεια!
Τι άμαξα, τι λύκος, τι γουρουνάκια ακούσαμε! Και βέβαια οι απαντήσεις τεκμηριωμένες!
Και επειδή έτσι το θέλαμε, φτιάξαμε και τα παλάτια μας και βάλαμε τους ήρωές μας μέσα!