Τετάρτη 22 Μαΐου 2024

ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΡΓΑ ΜΕΓΑΛΩΝ ΖΩΓΡΑΦΩΝ

 Φέτος, στο εκπαιδευτικό πολιτιστικό πρόγραμμα που θα υλοποιήσουμε  θα ασχοληθούμε με έργα μεγάλων ζωγράφων. Αυτό θα δώσει την ευκαιρία στους μικρούς μας μαθητές να έρθουν σε επαφή με σπουδαία εικαστικά έργα και να αποκτήσουν θετική στάση απέναντι στην ζωγραφική και γενικότερα στην τέχνη. Ταυτόχρονα μέσα από την πολυτροπική επεξεργασία των πινάκων θα επιτευχθεί πλήθος στόχων από όλους τους τομείς του αναλυτικού προγράμματος.
Μέσα από όλους τους πίνακες τα παιδιά θα έχουν πολλές ευκαιρίες:
- Να καλλιεργήσουν την παρατηρητικότητά τους,
- Να εντάξουν στην ζωγραφική τους τεχνοτροπίες και τεχνικές,
- Να καλλιεργήσουν  και να εξελίξουν το αισθητικό τους κριτήριο,
- Να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από την ζωγραφική,
- Να ασκηθούν στην σύνθεση ενός έργου, στις διαφορετικές φάσεις δημιουργίας του και να δουλεύουν με βάση αυτά
- Να εκφραστούν λεκτικά για ένα έργο και για τα συναισθήματα που τους δημιουργεί αυτό
- Να αντιληφθούν τα έργα τέχνης ως στοιχεία πολιτισμού και ως κοινή γλώσσα επικοινωνίας όλων των λαών!

ΕΡΓΑ ΜΕ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΑΜΕ

ΓΙΑΓΙΟΪ ΚΟΥΣΑΜΑ , ''ΚΟΛΟΚΥΘΕΣ''--- YAYOI KUSAMA, ''PUMKINS''.

Η Γιαγιόι Κουσάμα (1929) ειναι από την Ιαπωνία και της άρεσε πολύ να ζωγραφίζει με βούλες. Εκτός από πίνακες όμως έφτιαχνε και πολλά γλυπτά. Αυτό όμως που της άρεσε περισσότερο να δημιουργεί είναι οι διάσημες κολοκύθες της. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν από τον τρόπο που έφτιαχνε τα έργα της, τα μοτίβα που χρησιμοποιούσε, τα χρώματα, τις χρωματιστές βούλες.

Ομαδικό έργο
Η κάθε ομάδα φτιάχνει την δική της κολοκύθα και στο τέλος γίνεται σύνθεση με δημιουργία φόντου 


Τα παιδιά δημιουργούν....

******************
ΡΟΜΕΡΟ ΜΠΡΙΤΟ, Εμπνευσμένες Καρδιές - ROMERO BRITTO, Inspired Hearts
Ο Romero Britto(1963) είναι ένας Βραζιλιάνος καλλιτέχνης, ζωγράφος και γλύπτης. Στα έργα του χρησιμοποιεί έντονες μαύρες γραμμές και έντονα μοτίβα. Την καρδιά σαν σχήμα την συναντάμε σε πολλά έργα του.
Η καρδιά σαν έκφραση αγάπης, Αγάπη παντοτινή και βρίσκεται παντού, Τα παιδιά φιλοτέχνησαν την Αγάπη σε όλες τις εποχές.
 
Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ
Γεμάτη Αγάπη, Έμπνευση , Πρωτοτυπία

Οι καρδιές μας στολίζουν την πόρτα της τάξης μας!

Τα παιδιά την ώρα της δημιουργίας!
Ομαδική δημιουργία όπως  το έργο του Romero Britto, Inspired Hearts!
Ζωγραφική σε ομάδες με λαδοπαστέλ


******************************
ΧΟΥΑΝ ΜΙΡΟ, Φιγούρα Χαρακτήρα, Joan Miro, Figure (Personnage), 1955
Ο Μιρό (1893-1983)είναι Ισπανός καλλιτέχνης. Τα έργα τους θυμίζουν έργα παιδιών, γεμάτα παιχνιδίσματα και χρώματα. Οι συμβολικές του εικόνες δίνουν την αίσθηση της αφέλειας και της παιδικότητας όταν κάποιος τις κοιτάζει για πρώτη φορά. 

Τα παιδιά παρατηρούν για πρώτη φορά το έργο.



Ομαδική εργασία
Τα παιδιά δημιουργούν το αντίγραφο του πίνακα του Miro. Παρατηρώντας το πρωτότυπο ζωγραφίζουν το ένα μετά το άλλο συμπληρώνοντας ότι λείπει.
 

Η πορεία της δουλειάς

 

************************************************
ΓΚΟΥΣΤΑΦ ΚΛΙΜΤ,  Το Δέντρο της ζωής,  Gustav Klimt '' Tree of Life, 1928

Ο Γκουστάφ Κλιμτ (1862-1918)είναι Αυστριακός ζωγράφος. Η ζωγραφική του είναι χαρακτηριστική και εύκολα αναγνωρίζεται από τα ιδιαίτερα μοτίβα, τους συνδυασμούς και τις συνθέσεις.

Ομαδική Συνεργατική Ζωγραφική 

********************************************
ΠΩΛ ΚΛΕΕ  Κάστρο και Ήλιος, Paul Klee, Castle abd Sun, 1928
Ο Πωλ Κλεε (1879-1940) γεννήθηκε στην Γερμανία. Το έργο του είχε σημαντική συμβολή στη διαμόρφωση των περισσότερων καλλιτεχνικών τάσεων της μοντέρνας τέχνης. Άφησε συνολικά περισσότερα από 9.000 έργα. Το μεγαλύτερο μέρος αυτών φιλοξενείται σήμερα σήμερα στο κέντρο Πωλ Κλεε της Βέρνης.

 Ο Paul Klee με το έργο του '' Κάστρο και Ήλιος'' μας έδωσε έμπνευση. Τα παιδιά δούλεψαν, συνεργάστηκαν, τοποθέτησαν συμμετρικά τα σχήματα και δημιούργησαν μία όμορφη, ΣΧΗΜΑΤΟΥΠΟΛΗ.



*****************************************************************
ΒΑΣΙΛΙ ΚΑΝΤΙΝΣΚΙ, ''Μελέτη στο χρώμα: Τετράγωνα με ομόκεντρους κύκλους 1913'
 Vassili Kandinsky, Color study squares with concenteic circles, 1913
Ο Βασίλι Καντίνσκι (1866-1944) γεννήθηκε στην Ρωσία και είναι είναι ένας από τους πιο σημαντικούς καλλιτέχνες του 20ου αιώνα και ένας από τους πρωτοπόρους καλλιτέχνες της αφηρημένης τέχνης.

Τα παιδιά αφού παρατήρησαν προσεκτικά τον πίνακα του Καντίνσκι, εντόπισαν τα σχήματα, τα χρώματα, τον συνδυασμό τους. Κύκλους ομόκεντρους, χρωματιστούς, μικρούς, μεγάλους.
  Έκαναν υποθέσεις, πειραματίστηκαν, συνεργάστηκαν και δημιούργησαν τους δικούς τους κύκλους!
 
Τα παιδιά έδωσαν τον δικό τους τίτλο στο έργο τους 

******************************************************************
ΠΙΤ ΜΟΝΤΡΙΑΝ, Σύνθεση Α'-    Piet Mondrian, Composition A, 1923  

Ο Πιτ Μοντριάν ( 1872-1944) γεννήθηκε στην Ολλανδία  και είναι ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της μοντέρνας τέχνης.
Ο Mondrian μας βοηθάει να πειραματιστούμε με τα τετράγωνα και τα ορθογώνια. Παρατηρώντας ένας από τους πιο γνωστούς πίνακες του, "Σύνθεση σε κόκκινο, κίτρινο και μπλε'' οδηγήθηκαν σε μία ιδιαίτερη δική τους σύνθεση. Δημιούργησαν τετράγωνα με λωρίδες από μαύρο γλασσέ χαρτί και στην συνέχεια χρωμάτισαν τα τετράγωνα και τα ορθογώνια με τα βασικά χρώματα.

Ομαδικό Συνεργατικό Έργο

*************************************************************************
ΒΑΝ ΓΚΟΓΚ, Έναστρη Νύχτα,  Van Gogh, ''The Starry Night '', 1889
Ο Βίνσεντ Ναν Γκογκ  (1853-1890)ήταν Ολλανδός ζωγράφος. Εν ζωή το έργο του δεν σημείωσε επιτυχία όμως μετά το θάνατό του, η φήμη του εξαπλώθηκε πολύ γρήγορα και σήμερα αναγνωρίζεται ως ένας από τους σημαντικότερους ζωγράφους όλων των εποχών.

Τα παιδιά αφού παρατήρησαν τον πίνακα του Βαν Γκογκ, εργάστηκαν ατομικά και ομαδικά και δημιούργησαν την δική τους έναστρη νύχτα

**************************************************************************
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΛΥΤΡΑΣ, ''Βάρκα με πανί'', 1925

Ο Νικόλαος Λύτρας  (1883-1927), είναι ένας από τους πιο διακεκριμένους Έλληνες ζωγράφους. Σπούδασε ζωγραφική στο σχολείο Τεχνών της Αθήνας με δασκάλους του τον πατέρα του Νικηφόρο Λύτρα και τον Γεώργιο Ιακωβίδη.

Τα παιδιά παρατήρησαν με προσοχή τον πίνακα, το περιβάλλον που τοποθετείται, τα χρώματα, έκαναν υποθέσεις επιχειρηματολογώντας για την εποχή και στην συνέχεια με ατομική και συνεργατική δουλειά οδηγήθηκαν στην σύνθεση τους δικού τους έργου.




******************************************************************
Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή και με πολλά άλλα έργα και εμπλούτισαν το αισθητικό τους κριτήριο. Η ζωγραφική τους απέκτησε νέα στοιχεία και  τα έργα τους άρχισαν να έχουν μία δομή και μία συνοχή. Δημιούργησαν αντίγραφα των έργων τα οποία παρατήρησαν και πολλά άλλα. Τα αντίγραφα χρησιμοποιήθηκαν για την δημιουργία ετήσιου ημερολογίου σε συνεργασία με τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων. Εκτός από τα παραπάνω έργα τα οποία παρουσιάστηκαν αναλυτικά, μέσα από το όμορφο αυτό ταξίδι στην τέχνη, δημιουργήθηκαν και τα παρακάτω έργα .


 





Για να ξεφυλλίσετε το ημερολόγιό μας μπορείτε να πατήσετε πάνω στον σύνδεσμο: